NUMERASI
KONSTRUK 1
|
Keupayaan pra nombor dan mengenal angka
|
KONSTRUK 2
|
Keupayaan membilang
|
KONSTRUK 3
|
Keupayaan memahami nilai nombor
|
KONSTRUK 4
|
Keupayaan membuat seriasi
|
KONSTRUK 5
|
Keupayaan mengenal mata wang Malaysia
|
KONSTRUK 6
|
Keupayaan menyatakan waktu
|
KONSTRUK 7
|
Keupayaan mengendalikan operasi asas
|
KONSTRUK 8
|
Keupayaan mengendalikan operasi asas melibatkan
mata wang Malaysia
|
KONSTRUK 9
|
Keupayaan mengukur panjang objek, jisim objek
dan isipadu
|
KONSTRUK 10
|
Keupayaan menterjemahkan ayat biasa kepada ayat
matematik dan sebaliknya
|
KONSTRUK 11
|
Keupayaan mengaplikasikan pengetahuan dan
kemahiran dalam kehidupan harian terhad kepada nombor bulat
|
KONSTRUK 12
|
Keupayaan mengaplikasikan pengetahuan dan
kemahiran dalam kehidupan harian melibatkan mata wang, masa dan ukuran
panjang
|
LITERASI
BM
KONSTRUK 1
|
Keupayaan
membaca dan menulis huruf vokal dan konsonan
|
KONSTRUK 2
|
Keupayaan membaca dan menulis suku kata
terbuka
|
KONSTRUK 3
|
Keupayaan membaca dan menulis perkataan
suku kata terbuka
|
KONSTRUK 4
|
Keupayaan membaca dan menulis suku kata
tertutup
|
KONSTRUK 5
|
Keupayaan membaca dan menulis perkataan
suku kata tertutup
|
KONSTRUK 6
|
Keupayaan membaca dan menulis perkataan
yang mengandungi suku kata tertutup ‘ng’
|
KONSTRUK 7
|
Keupayaan membaca dan menulis perkataan
yang mengandungi diftong
|
KONSTRUK 8
|
Keupayaan membaca dan menulis perkataan
yang mengandungi vokal berganding
|
KONSTRUK 9
|
Keupayaan menulis perkataan yang
mengandungi digraf dan konsonan bergabung
|
KONSTRUK 10
|
Keupayaan menulis perkataan yang
mengandungi digraf dan konsonan bergabung
|
KONSTRUK 11
|
Keupayaan membaca dan menulis ayat mudah
|
KONSTRUK 12
|
Keupayaan membaca, memahami dan menulis
ayat berdasarkan bahan rangsangan
|
LITERASI
BI
CONSTRUCT 1
|
Able to identify and distinguish shape of
the letters of the alphabet
|
CONSTRUCT 2
|
Able to associate sounds with the letters
of the alphabet
|
CONSTRUCT 3
|
Able to blend phonemes into recognizable
words
|
CONSTRUCT 4
|
Able to segment words into phonemes
|
CONSTRUCT 5
|
Able to understand and used the language
at word level
|
CONSTRUCT 6
|
Able to participate in daly conversations
using appropriate phrases
|
CONSTRUCT 7
|
Able to understand and used the language
at phrase level in liner texts
|
CONSTRUCT 8
|
Able to understand and used the language
at phrase level in non - linear texts
|
CONSTRUCT 9
|
Able to read and understand sentences
with guidance
|
CONSTRUCT 10
|
Able to understand and used the language
at paragraph level in non - linear texts
|
CONSTRUCT 11
|
Able to understand and use the language
at paragraph level in linear texts
|
CONSTRUCT 12
|
Able to construct sentences with guidance
|
No comments:
Post a Comment